Cum sa iti alegi corect o agentie publicitate potrivita pentru tine?
Cu siguranta, o agentie publicitate potrivita pentru tine este cea care se identifica cu afacerea ta, cu produsele tale, cu brandurile tale. Este cea care se dedica scopurilor tale. Este agentia de publicitate care aduce un plus de cunoastere si actiune pentru firma ta. Este care te ghideaza sa realizezi ceva deosebit, conform asteptarilor tale.
Fii atent cand iti alegi o agentie publicitate!
Cea mai ieftina agentie publicitate nu este si cea mai potrivita pentru tine si pentru afacerea ta! De aceea, trebuie sa o alegi cu grija, in functie de cum se muleaza aceasta pe nevoile afacerii tale. Alege intotdeauna agentia de publicitate care se implica, lucrand pentru ca afacerea ta sa aiba rezultatele pe care le doresti.
In lumea publicitatii exista o multime de specialisti. Exista consultanti in comunicare, mici firme de creatie (shopuri creative), agentii de publicitate mici si agentii de publicitate mari si foarte mari.
Cu cat o agentie publicitate este mai mica, cu atat relatia dintre tine si ea este mai apropiata. O agentie publicitate mica iti va acorda toate resursele sale de timp si de know-how pe care le are in comunicare si publicitate. Si toate acestea la costuri rezonabile de timp si de bani. Totusi, desi iti va fi extrem de dedicata, nu intotdeauna aceste agentii de publicitate mici au cei mai buni oameni, cele mai bune relatii in piata de media, cele mai bune cunostinte de specialitate sau cea mai buna logistica.
Cu cat o agentie publicitate este mai mare, cu atat isi va permite sa aiba cei mai buni specialisti. Va avea cele mai bune conexiuni in lumea media si cele mai bune servicii logistice. Si totusi, exista un mare “DAR,” cand te gandesti sa apelezi la o agentie de publicitate mare. Daca compania ta este perceputa ca fiind un client important, o agentie publicitate mare iti va dedica cei mai buni oameni ai sai. Cu alte cuvinte, daca ai buget mare, obtii implicarea maxima din partea ei. Cu alte cuvinte, vei fi tratat in functie de ce buget esti dispus sa cheltuiesti pe publicitate si comunicare.
La ce anume trebuie sa fii foarte atent la o agentie publicitate?
Din experienta pe care am avut-o in lucrul cu agentiile de publicitate, am inteles ca nu este bine <sa te duci cu sacul la pomul , adica la o agentie publicitate mult laudata>.
Iti recomand sa nu platesti premiile de creatie, pe care o agentie publicitate le-a castigat. Plateste rezultatele agentiei in relatia cu tine. In cel mai bun caz, as fi de acord sa platesti premiul agentiei, daca si numai daca, se ocupa de tine angajatul agentiei care a castigat premiul de creatie respectiv, Sau daca o agentie publicitate are cel putin cinci premii Effie (premii pentru eficienta in publicitate, acordate in urma evaluarii rezultatelor de vanzari ale campaniilor de publicitate).
Nu uita ca, in primul rand, tu esti cel care are responsabilitea proiectelor pe care le gandesti. Ai nevoie de o agentie publicitate care sa fie libera. Numai asa vei obtine maximul de creativitate din partea ei. Dar, ai grija sa evaluezi corect ceea ce ti se ofera, dupa singurul criteriu valid in aceasta afacere: REZULTATELE.
Spune agentiei obiectivele si las-o sa lucreze pentru tine
In primul rand, pentru a avea rezultate, trebuie ca tu sa stii ce vrei sa obtii cheltuind un buget de publicitate. Trebuie sa ii spui agentiei de publicitate fix ce vrei. Ce rezultate doresti sa obtii: cresterea cotei de piata cu x %, vrei ca in doua luni de campanile media ca mesajul tau sa fie vazut sau auzit de y consumatori potentiali. Sau vrei sa te listezi in 20 de noi firme de distributie. Ori vrei sa cresti vanzarile pe termen de 2 luni cu 50% fata de perioada curenta, etc.
Fii concret in enuntarea obiectivelor si vei fi uimit ca vei dispune de o agentie publicitate care va intelege ce vrei si va face tot ce stie si tot ce poate sa realizeze, IMPREUNA CU TINE SI ORGANIZATIA TA, acele targete fixate.
In al doilea rand, o agentie publicitate trebuie sa lucreze conform planurilor si programelor pe care ti le-a propus si le-ai aprobat. Daca vei schimba obiectivele si planurile in fiecare zi, o agentie publicitate eficace nu va putea sa lucreze corect si nici sa isi atinga targetele fixate.
Monitorizeaza cu atentie costurile si rapoartele agentiei de publicitate
In al treilea rand, este bine sa faci in asa fel incat sa lucrezi cu o agentie publicitate cointeresata sa se dedice realizarii obiectivelor tale. Poti sa ii oferi un bonus pentru depasirea targetelor fixate.
In al patrulea rand, monitorizeaza cu atentie costurile pe care ti le raporteaza o agentie publicitate. Nu intotdeauna poti sa ai de-a face cu o agentie de publicitate care este corecta cu tine!
SI INVATA DIN TOT CE TI SE INTAMPLA, pentru ca data viitoare vei stii ce sa ceri, cum sa ceri si cum sa faci mai bine.
Fii corect cu agentia, pentru a fi incredintat ca o agentie publicitate va fi corecta cu tine.
Aici poti consulta o lista cu agentiile de publicitate importante din Romania.
SUCCES!
vezi si:
Avantajele serviciilor de marketing externalizate
Cum se face auditul de marketing fundamentat?
Cum se face planul de marketing eficient?
Despre consultanta de marketing, branding si rebranding
Consultanta de branding, in 6 pasi
Cum se lucreaza cu un consultant de marketing?