Promovare social media integrata, pentru succes

Cum sa faci promovare social media de succes?

Cosmin-Ursache-promovare social mediaPrincipalul motiv, pentru care afacerea ta trebuie sa se bucure de promovare social media, este acela ca retelele de socializare (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, You Tube, etc) si blogosfera reprezinta cele mai dinamice canale de comunicare intre afacerea ta si clientii pe care ii tintesti. Acestea sunt canalele viitorului pentru a face promovare social media. Practic, toti clientii pe care-i doresti sunt pe retelele de socializare si in blogosfera. Astfel, mesajele tale de promovare vor ajunge la foarte multi potentiali consumatori. Comunicand eficient mesajele tale promotionale prin retelele de socializare si bloguri, vei creste rata de conversie si increderea in brandul tau si vei putea sa vinzi mai mult. Daca doresti sa iti promovezi site-ul tau web, folosind activitati de promovare social media, iti vei creste traficul sitului tau si, implicit, iti vei imbunatati pozitia in clasamentele motoarelor de cautare (SEO).

In linii mari, serviciile de promovare social media se refera la:

  • Crearea paginilor de brand pe Facebook ,Google+, a conturilor de LikedIn, Twitter si a canalelor de Youtube;
  • Creeaza continut de marketing (text si vizual) de calitate si relevant pentru publicul targetat referitor la prezentarea companiei, a ofertei de produse si servicii.
  • Postarea zilnica pe paginile de Facebook si Google+ (inclusiv in weekend). Postarile vor fi create special pentru afacerea ta, tinand cont de de ce este interesant pentru clientii tai. Aceste postari comunica noutatile oferite de catre compania ta imediat cum acestea apar.
  • Activitati de promovare social media pentru generarea de vanzari (tombole, concursuri, evenimente) si leaduri (prospecti).
  • Monitorizarea si masurarea rezultatelor campaniilor de promovare social media si adaptarea acestora, pentru a atinge obiectivele.

În funcţie de obiectivele de afaceri ale companiei, departamentul de marketing decide care sunt cele mai eficiente metode de promovare. Deoarece atat consumatorii finali, cat si companiile se gasesc pe reţelele sociale, acestea se dovedesc a fi canale de comunicare de succes.

Despre ce trebuie sa scrii, pentru a face o campanie de promovare social media de succes

Trebuie sa pleci de la a constientiza ca oamenii nu vor reacţiona la mesajele tale, decat daca ii sensibilizezi emotional. Sau daca au ceva de câştigat. Oamenii nu folosesc retelele de socializare sau blogurile pentru a comunica cu firmele care vor sa faca promovare social media. Ei intra pentru a se informa si pentru a socializa cu prietenii si cunostintele lor. Pentru a face o campanie de promovare social media care sa comunice ceva relevant pentru public, trebuie sa:

1. Comunici mesajele campaniilor de promovare social media, astfel încât să nu întrerupi relatiile de socializare dintre utilizatori.

2. Trebuie sa comunici mesajul tau ca si cand ai fi fata in fata cu consumatorul caruia vrei sa-i vinzi ceva.

Vrei sa te adresezi rational consumatorilor, bazandu-te pe cunoasterea nevoilor lor. Pentru aceasta, poti sa faci: o campanie de promovare social media bazata pe postari cu raspunsuri pentru cele mai întâlnite 30 de întrebări ale consumatorilor, din domeniul in care iti desfasori activitatea. Daca vrei sa vinzi mai mult, pe termen scurt, o idee buna ar fi să postezi povestile din spatele produselor tale (abordare emotionala), alături de câteva reduceri şi promoţii, pentru a-i determina sa cumpere acum si sa comunice si prietenilor lor din retea mesajul nostru de vanzare. Tine minte: cel mai bine vinde campania de promovare social media bazata pe testimoniale, adica pe  mărturiile unor clienţi mulţumiţi.

8 pasi pentru o promovare social media de succes.

Cine este publicul si ce ii vom comunica?

PASUL 1: Care este publicul caruia vrei sa te adresezi? In aceasta etapa de promovare social media va trebui sa stabilesti caracteristicile demografice ale clientului tau tinta: varsta, ocupatie, nivelul sau de venit, ce educatie are, este angajat sau patron, cum isi petrece timpul liber, ce-i place sa faca?

PASUL 2: Trebuie sa creezi continut de marketing (informatii si mesaje text, fotografii, prezentari, video-uri) care sa fie relevant, interesant pentru publicul tau tinta. Indiferent de reteaua sociala pe care o vei folosi, informatiile si mesajele text (continuturile de marketing), pe care le vei posta pe retelele sociale, trebuie sa aiba intre 300 si 500 cuvinte. Alaturi de continutul text, este bine sa incluzi in postare o imagine exemplificatoare.

Postarile tale de promovare social media trebuie sa contina anumite cuvinte cheie. Adica cuvintele la care sunt foarte sensibili oamenii din targetul tau. Apoi, trebuie sa te asiguri ca mesajul postat include un apel la acțiune: „cumpara acum!”, „inscrie-te acum!”, „aboneaza-te acum!, etc.

Daca mesajul de promovare social media este destinat spre a fi postat de pe un blog, obligatoriu, trebuie sa ai un buton de partajare socială. Cu un singur click, se va distribui postarea la lista de oameni tinta, care activeaza pe diferite retele sociale: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, etc.

Iti recomand ca postarea ta de promovare social media sa contina o fotografie. In orice caz, un element vizual, pentru a face postarea mai partajabila (share).

Oamenilor de pe retelele sociale si de pe bloguri le place să distribuie si sa redistribuie imagini interesante, la care sunt sensibili. Daca vei posta ceva uimitor, ei vor reposta imediat continutul postat de tine. Astfel, mesajul tau va fi citit de toti oamenii cu care se afla in legatura in reteaua de socializare.

Promovare social media pe Facebook

PASUL 3: Fa-ti o pagina de Facebook pentru afacerea ta. Incepe sa postezi, in fiecare zi, continut de marketing relevant pentru targetul tau. Publicitatea pe Facebook permite definirea publicului tinta, pornind de la datele personale si interesele acestora. Cosmin Ursache promovare FacebookDesi aceste informatii nu sunt intotdeauna corecte pentru promovare social media, folosite creativ, pot fi extrem de utile. Facebook poate fi o alternativa de promovare social media la cautarea organica sau platita de pe Google. Exista categorii de produse sau de servicii care nu pot fi promovate social media cu succes pe Google. Fie pentru ca nu exista cautari, fie pentru ca valoarea adaugata, per vanzare, este prea mica in raport cu costul promovarii. Folosind platforma de promovare social media Facebook Ads, concepe anunturi platite, prin care sa iti promovezi afacerea,  sa informezi oamenii despre beneficiile produselor tale sau sa acorzi reduceri de pret.

Pentru o companie care isi propune să vanda mai mult, platforma de promovare social media Facebook Ads poate fi o solutie buna, dar va functiona doar ca suport pentru o campanie Google Adwords, bazata pe nevoile utilizatorilor. Poti sa folosesti metode de promovare social media speciale. Poti anunta, in acest fel, diferite tombole sau concursuri in scopul de a face mai usor conversii. Facebook este o platforma de promovare social media uimitoare. Ofera posibilitatea de a vedea instant rezultatele campaniei tale promotionale (click-uri, like-uri, share-uri, emotii prin folosirea emotikoanelor, comentarii). Vei vedea imediat comentariile oamenilor. Indiferent de cum sunt formulate comentariile, răspunde fanilor si urmaritorilor tai printr-o atitudine pozitiva. Cele mai bune momente,ca sa postezi pe Facebook, in jurul orelor pranzului, seara (intre 20:00 şi 23:00) si in week-end-uri.

Promovare social media pe Twitter

PASUL 5: Fa-ti un cont pe Twitter pentru afacerea ta si incepe sa postezi pe zi cat mai multe tweet-uri. Twitter este promovare Twittero platforma valoroasa de promovare social media a afacerii tale, deoarece permite repostari de pe alte bloguri, permite postarea de continut de marketing si oferte promotionale relevante, insotite de apeluri la actiune, permite atasarea de imagini promotionale. De asemenea, ofera posibilitatea de monitorizare a rezultatelor campaniei tale. Poti vedea: retweet, urmaritori, contacte noi, twets, astfel incat sa o poti modifica ori de cate ori este nevoie. Ca si in cazul Facebook, vei vedea imediat comentariile oamenilor (tweets). Indiferent de cum sunt formulate acestea, răspunde fanilor si urmaritorilor tai printr-o atitudine pozitiva si constructiva.

Promovare social media pe LinkedIn

PASUL 6: Fa-ti un cont pe LinkedIn si fa-ti un profil pentru afacerea ta. Trebuie sa stii ca aceasta retea sociala este valoroasaCosmin Ursache promovare LinkedIn pentru promovare social media, pentru ca este cea mai dedicata retea pentru interese de afaceri. Iti vei putea conecta afacerea cu alte afaceri. Vei putea adera la diferite grupuri de afaceri (industriale, de servicii, etc). LinkedIn functioneaza, ca principiu, la fel ca reteaua de promovare social media Facebook, numai ca „prietenii” sunt experti, specialisti in diferite domenii de afaceri, sau sunt alte afaceri.

Iti recomand sa iti modifici statusul pe LinkedIn, de cateva ori pe saptamana. Aceasta inseamna ca trebuie sa informezi tot timpul reteaua cu ce ai facut, ce vei realiza sau care sunt interesele tale  de afaceri in perioada imediat urmatoare. De asemenea, este bine sa verifici cat mai des ce noutati apar pe grupurile de afaceri sau de interese la care ai aderat. LinkedIn este o platforma valoroasa de promovare social media, deoarece iti permite sa gasesti foarte usor potentiali parteneri de afaceri, cu care sa faci afaceri.

Promovare social media pe Google+ si You Tube

PASUL 7: Fa-ti un cont pe Google+ si incepe sa iti promovezi afacerea! Google+ este o platforma sociala aproape identica, ca functionare, cu Facebook, numai ca are ca avantaj suportul celor de la Google. Trebuie sa postezi continut de marketing Cosmin Ursache promovare Google+relevant pentru public, de cateva ori pe saptamana. Poti reposta articole de pe blogurile si siturile de mare influenta in industria in care activezi. Ca si Facebook, Google+  ofera posibilitatea de a vedea instant rezultatele campaniei tale promotionale (click-uri, like-uri, partajari, comentarii). In plus, poti sa faci promovare social media prin oferte promotionale si prin promovarea de evenimente, folosind serviciul de Hangout. Vei vedea imediat comentariile oamenilor. Indiferent de cum sunt formulate comentariile, răspunde fanilor si urmaritorilor tai printr-o atitudine pozitiva.

PASUL 8: Adauga un video pe platforma de promovare social media de tip media share You Tube. You Tube este reteaua de socializare care aduce site-urilor web cel mai mare trafic. Aceasta, deoarece publicul tau tinta va reactiona rapid la filmuletul tau video si te va vizita pe site.promovare You Tube

Activitatile de promovare social media sunt importante, pentru cresterea notorietatii, vizibilitatii si valorii brandului tau. Sunt importante pentru cresterea increderii clientului in brand. Sunt utile pentru imbunatatirea  indexarii site-ukui tau de catre motoarele de cautare si pentru cresteria traficului pe site. Prin folosirea serviciilor de promovare social media se genereaza o crestere a ratei de conversie eficienta pentru site-ul si afacerea ta, concretizata in cresterea vanzarilor tale pe internet.

Cosmin-Ursache---Lasa-un-mesaj!

 

 

 

vezi si:

Cum sa faci marketing si promovare online de succes

Cum sa creezi un site web de succes

Cum sa faci optimizare SEO pentru un site de succes

Avantajele serviciilor de marketing externalizate

Cum se lucreaza cu un consultant de marketing?

Consultanta de branding, in 6 pasi

PORTOFOLIU BRANDING

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.