Cum sa faci consultanta de branding corecta in 6 pasi.Ce sa ceri unui furnizor de consultanta de branding pentru a crea, lansa si creste branduri puternice si profitabile.
Indiferent cine ar fi furnizorul dv. de consultanta de branding sau de business, consultanta de branding trebuie sa se realizeze prin parcurgerea logica a urmatorilor pasi:
Consultanta de branding – Pasul 1
EVALUAREA SITUATIEI COMPANIEI / BRANDURILOR
Pentru fundamentarea procesului de branding, in aceasta etapa de consultanta de branding, se defineste statusul actual al portofoliului de branduri. Apoi, se stabileste care produs sa intre in procesul de branding / re-branding.Focsani
Consultanta de branding se analizeaza 3 dimensiuni principale:
- Gradul in care managementul cunoaste segmentarea pietei tinta, comportamentele si nevoile de cumparare, precum si competitorii directi si indirecti?
- Gradul in care echipa companiei este consolidata. Daca are deschidere si poate demara rapid proiectul de branding alocand resursele de timp necesare.
- Care sunt strategiile aplicate / existente / viitoare.
Practic, in aceasta etapa de consultanta de branding, se identifica viziunea de dezvoltare si rezultatele dorite. Se vor evidentia pasii si modul cel mai eficient pentru a construi brandul.
Consultanta de branding – Pasul 2
STUDIU DE MARKETING. BRANDING RESEARCH
In aceasta etapa de consultanta de branding, procesul se va concentra pe urmatoarele dimensiuni:
- Analizarea produselor /serviciilor in raport cu cele ale competitiei si extragerea punctelor tari si a celor slabe;
- Analizarea clientilor si, mai ales, de ce cumpara produsele /serviciile companiei, ce anume apreciaza la ele si ce anume ar vrea in plus.
- Analizarea modului in care vindeti produsele in comparatie cu competitorii.
- Analizarea metodelor de promovare folosite si daca au fost utile sau nu.
- Analizarea preturilor pe care le practicati in raport cu cele ale competitiei, pentru a intelege pozitia firmei in raport cu competitia.
- Analizarea comunicarii facuta de companie in raport cu cea a competitiei.
- Analizarea, din punct de vedere vizual, al brandurilor competitiei, siglelor, culorilor folosite, pentru a stabili diferentierea afacerii tale fata de concurenta.
- Analizarea viziunii de dezvoltare si a rezultatelor pe care le doresti.
- Distilarea avantajelor competitive ale brandului in raport cu competitia, structura sa si modalitatea de a-l pozitiona in strategia de marketing a firmei.
- Concluziile acestei etape a procesului de consultanta de branding se vor sumariza in Raportul auditului de marketing si in analiza SWOT.
Consultanta de branding – Pasul 3
STABILIREA STRATEGIEI DE BAZA A BRANDULUI
In aceasta etapa de consultanta de branding, se identifica targetul caruia se adreseaza brandul nostru. Se enunta strategia de pozitionare a brandului in mintea consumatorului targetat.
Se va sintetiza personalitatea, valorile si beneficiile brandului intr-o singura fraza, care va constitui esenta brandului. Apoi, se va trece la transformarea aceastei esente intr-un mesaj creativ, ce va fi comunicat catre grupul tinta.
Se va creiona ahitectura brandului, daca este vorba de un brand corporatist, de unul singular, adica pentru un singur produs sau serviciu, sau este vorba de un brand compus din mai multe game de produse care exista in prezent si care se mai pot adauga in viitor.
Concluziile acestei etape a procesului de consultanta de branding vor fi sumarizate in Raportul privitor la Strategia de baza (targetare, pozitionare, valorile si personalitatea brandului, mesajul comunicational) si in Tabloul Arhitecturii de brand.
Consultanta de branding – Pasul 4
CONSTRUIREA IDENTITATII BRANDULUI: NUME SI IDENTITATE VIZUALA
In aceasta etapa de consultanta de branding se alege numele brandului (marca). Se va verifica disponibilitatea marcii si vor fi incepute demersurile pentru inregistrarea drepturilor de proprietate pe numele companiei tale.
Consultanta de branding va urmari ca marca sa permita enuntarea unei pozitionari originale si relevante a brandului.
Toate elementele care definesc vizual compania dvs.(logouri, carti de vizita, foi cu antet, mape, plicuri, cataloage de prezentare, designul de brand, etc) si toate regulile de utilizare ale acestora, exemplificate vor fi descrisee in Manualul de Identitate Vizuala.
Logo Design – Logo-ul / emblema este punctul de plecare pentru identitatea vizuala a unei firme sau a unui brand . Un logo bun trebuie sa fie relevant, sa transmita mesajul dorit, sa fie simplu si sa arate bine.
Carti de vizita – Cartea de vizita reflecta imaginea ta si a afacerii tale.
Foi cu antet, mape, plicuri – Este important ca mapele firmei, foile de corespondenta si plicurile sa fie inscriptionate / personalizate cu logo-ul companiei si cu datele generale de contact, pentru a spori succesul, seriozitatea si recunoasterea firmei.
Cataloage de prezentare – Mapa sau catalogul de prezentare sunt esentiale, mai ales pentru realizarea comunicarii cu furnizorii si distribuitorii dvs.
Design de brand – Se va proiecta tot ce inseamna packagingul brandului: etichetele, ambalajele individuale si colective precum si accesoriile de prezentare ale acestuia: neckhangere, dispozitive de inchidere si sigilare, woblere, shelftalkere, etc.
Inscriptionari auto – Masinile sunt reclame pe roti! De ce sa nu profiti si sa porti reclama prin tot orasul? Un logo usor de recunoscut si datele de contact la vedere pot aduce clienti din cele mai neobisnuite locuri.
Consultanta de branding – Pasul 5
CONCEPEREA STRATEGIEI DE PROMOVARE A BRANDULUI
In aceasta etapa de consultanta de branding, se construieste un plan de promovare a brandului in randul clientilor tinta, prin actiuni etapizate in timp si cu resursele aferente.
Consultanta de marketing va tine seama de faptul ca, pentru fiecare categorie de produse, fiecare consumator isi face in minte un clasament care contine, de regula, 7 branduri (nume de marca).
Prin comunicarea numelui si pozitionarii sale, fiecare brand urmareste intrarea si fixarea pe termen lung in acest clasament mintal al consumatorului.
Altfel spus, daca nu esti in mintea clientului, nu vinzi.
Practic, in aceasta etapa a procesului de consultanta de branding, se va stabili Strategia de promovare a brandului.
Consultanta de branding – Pasul 6
LANSAREA BRANDULUI, ACTIVAREA SA IN MEDIUL INTERN SI EXTERN
In aceasta etapa de consultanta de branding, mai intai, se lanseaza brandul intern in cadrul firmei. Brandul va fi cunoscut de angajati si forta de vanzare. Ulterior, se va proceda la lansarea brandului pe piata, pentru a fi cunoscut de clienti si parteneri. Este esential sa se alinieze strategia de marketing cu cea de vanzari.
Odata creat, brandului ii trebuie timp sa fie promovat. Mesajul comunicational al brandului va fi repetat pentru a fi recunoscut, cumparat, incercat si preferat de catre consumatori si partenerii comerciali (distribuitori si puncte de vanzare).
vezi si:
Avantajele serviciilor de marketing externalizate
Cum se face auditul de marketing fundamentat?
Cum se face planul de marketing eficient?
Despre consultanta de marketing, branding si rebranding
Cum sa faci marketing si promovare site web?
Cum se lucreaza cu un consultant de marketing?