CE ESTE AUDITUL DE MARKETING?

Auditul de marketing, proces care evalueaza si analizeaza obiectivele, activitatile si rezultatele strategice ale companiei tale

Auditul de marketing este o etapa a procesului planificarii de marketing. Acesta consta in specificarea, culegerea, masurarea, analiza si interpretarea datelor si informatiilor referitoare la mediul extern si intern al intreprinderii. Este realizat cu scopul de a identifica punctele forte si punctele slabe ale firmei, oportunitatile si riscurile specifice mediului extern si de a fundamenta obiectivele de marketing ale evolutiei viitoare a organizatiei. In cadrul firmei, auditul de marketing, inteles ca un proces de revizie, nu se desfasoara numai in etapa de inceput a procesului de planificare.

Este un proces util ori de cate ori este necesara evaluarea pozitiei firmei, fata de mediul intern si extern al acesteia, determinarea eficientei politicii de marketing a firmei si solutionarea unor probleme ale afacerii. Auditul de marketing este un proces complex ce se face atunci cand compania se afla intr-un impas, are dificultati de dezvoltare (afacerea incepe sa se contracte fara a putea valida cu certitudine sursa cauzelor) sau atunci cand compania doreste sa schimbe strategia, se repozitioneaza in piata sau chiar face un rebranding.

Ce probleme identifica auditul de marketing?

  • Amenintari din interiorul companiei.
  • Nemultumiri ale clientilor.
  • Nemultumiri ale angajatilor.auditul de marketing 1
  • Probleme ale produsului.
  • Amenintari din piata.
  • Sensibilitati ale produsului.
  • Deficiente in politica de pret.
  • Corelatii intre disfunctionalitatile interne si disfunctionalitatile externe.

Cui i se potriveste auditul de marketing?

In general, auditul de marketing se potriveste companiilor cu un istoric mai mare in piata, de minim 4 ani si cu minim 30 angajati. Pentru companii in faza de startup, auditul de marketing s-ar putea sa nu aiba fundament, de aceea, se recomanda studiile de marketing punctuale.

Care este rezultatul auditului de marketing?

La finalul auditului de marketing clientul primeste un raport care ofera informatii detaliate si clare despre imagineacompaniei din interior catre exterior, o radiografie a activitatii sale si a performantelor generate de produsele/serviciile vandute.
Totodata, auditul de marketing conduce la usurarea procesului decizional cu privire la:auditul de marketing

  • Definirea strategiei de business;
  • Optimizarea segmentarii;
  • Optimizarea pozitionarii;
  • Fidelizarea optima a clientilor;
  • Dezvoltarea de noi produse;
  • Stabilirea corecta a preturilor;
  • Optimizarea canalelor de distributie.

 

 

vezi si:

PORTOFOLIU BRANDING

Avantajele serviciilor de marketing externalizate

Cum se face planul de marketing eficient?

Despre consultanta de marketing, branding si rebranding

Consultanta de branding, in 6 pasi

Cum se lucreaza cu un consultant de marketing?

Cum sa faci marketing si promovare site web?

Cosmin-Ursache---Lasa-un-mesaj!